جواد در سرزمین عجایب

که نه انسجام موضوعی دارد و نه نظم و پیوستگی زمانی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

در مسیر کرمان

خلاصه عرض کنم، در مسیر به سوی کرمان، جاده بند آمده بود. ماشین ها متوقف شده، بی آنکه علت توقف را بدانند در انتظار گشایش راه بودند. خبر رسید که جلوتر یک وانت چپ کرده است. حدس میزنید بار وانت چه بوده که مستحق چپ کردن شده است؟ آفرین... زیره!

پس از مدتی معطلی، زیره ها را زیر چرخ گرفتیم و گذشتیم... سفر را ادامه دادیم... به سوی خاطره ی ساختگی ای دیگر... به سوی مطلب بی محتوایی دیگر.

۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۴:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد جواد طباطبایی یزدی

آگهی

فوری***

"آگهی خرید ماشین زمان"

از صاحبان ماشین های زمان مستعمل، نمایندگی های مجاز شرکت های تولید کننده ی ابزارات دستکاری در تاریخ و یا شرکت های بازرگانی توزیع کننده ی این محصولات دعوت میشود نمایندگان خود را تا پایان این هفته به نشانی منزل ما جهت بررسی قیمت پیشنهادی و بررسی دستگاه مورد بحث بفرستند. از پذیرش دستگاه هایی که ابعاد بسیار بزرگی دارند به طوریکه قابل گذشتن از درب منزل نباشد امتناع به عمل خواهد آمد. 

****بحث های مهمی در نظرات این مطلب رخ داده است.****
۱۰ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۱۷ ۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد جواد طباطبایی یزدی

سال 3619 ه.ش.

سال 3619هجری شمسی ، زن قایق را متوقف ساخت و خطاب به مرد گفت:«همینجاست... درست 50 متر زیر قایق. لباس غواصی ات را آماده کن...»

ادامه مطلب...
۰۸ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۲۶ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد جواد طباطبایی یزدی

بروخ مرا به...

بروخ مرا به ویولن کنشرتو، رخمانینف مرا به پیانو کنشرتو، مالر مرا به سمفونی، دوورژاک مرا به موسیقی مجلسی و لیست مرا به تک نوازی پیانو دعوت کرد. من که نمیتوانستم همزمان به دعوت همگی پاسخ مثبت دهم، یک عصر دلپذیر همه شان را دعوت کردم و در حیاط خانه دور میز روی صندلی نشاندمشان و برایشان چای دارچین آوردم. نشستم دور میز و گفتم: اول تو بگو بروخ...

 تصویری از مجلس مورد بحث. مالر بر روی صندلی اش بند نمیشد.

۰۶ فروردين ۹۶ ، ۰۲:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد جواد طباطبایی یزدی