کنسرتو پیانو ، نوع مورد علاقه من از کنسرتو هاست ... همراه شدن اصوات نیمه گسسته پیانو که معمولا توسط استادی بزرگ نواخته میشود با صدای پیوسته ی باقی ساز ها حیرت انگیز است . سولویست ها در این قطعات به راستی شاهکار می آفرینند . 

 برامس ۱ 
امتیاز : 9.5 از 10
         هر دو پیانو کنشرتوی برامس محشرند . اینکیکی را همیشه با شروع کوبنده اش به خاطر میاورم و اجرای تصویری ای که از زیمرمن- برنشتاین از آن دارم . به راستی آنرا یک شاهکار کلاسیک مینامم . با اینکه با حدود یک ساعت درازا تقریباً طولانی ترین کنشرتویی است که گوش داده ام ، ولی ثانیه ای من را مایوس نمیکند . 
به دقایق ابتدایی که گوش میدهم یک سمفونی درست و حسابی میشنوم ، بعد پیانو وارد میشود ، ارکستر در اینجا به هیچ وجه بک گراندی برای پیانو نیست ، آنها همرا تکمیل میکنند . برایم اعجاب انگیز است که در مومنت نخست چطور اصلاً میتوانیم صدای سولوئیست را بشنویم . این مومنت قدرتمند است ، ما را یاد بتهوون می اندازد ، ارکستر در آن می غرّد و  بعد پایانش . من تک تک پایان هایی که برامس می آفریند را دوست دارم . گاهی اوقات اصلا موسیقی اش را پلی میکنم و یکراست میروم سراغ پایان آن . از میان تمام پایان هایی که او آفریده بهترینشان از نظر من در سمفونی 1 و دو کنشرتو پیانوی اوست . 
موومنت دو آغاز میشود ، آرام و با طمانینه . بعد از آن خشم رعدآسا چنین چیزی نیز انتظار میرود . بار نخستین که گوش می دادم انتظار نداشتم این موومنت مرا شگفت زده کند ولی اینکار را میکند . 
و بعد موومنت نهایی فرا میرسد با آن آهنگ دلپذیرش ... پیانو خود نمایی میکند و در اینجا به جای آنکه ارکستر نخست بنوازد و سپس سولوئیست همراهی کند ، قضیه برعکس شده است . 
در آخر به پایانی منتهی میشود که صرفاً شاهکار است و جز این نیز انتظاری نمیرود . 
طبق معمول تماشای برنشتاین در حال رهبری کردن بسیار لذت بخش است ! 

۲. برامس ۲
۲. رخمانینف ۱

۳.رخمانینف ۲
امتیاز : ۱۰ از ۱۰
         این قطعه را من همچنان مثل رای دهنده های بسیاری از نظرسنجی ها ، بهترین موسیقی کلاسیک تاریخ میدانم . عشق به رمانتیسیسم علت این انتخابم نیست ، بلکه علت عشق به رمانتیسیسم ام از از این قطعه ناشی است . از شروعش گرفته که انگشتان پیانیست با تمام قدرت بر روی کلید ها فرود می آید تا لحظات اوج میانی مومنت اول که ما را به آسمان میبرد . مومنت آرامتر دوم ، که یک لحظه بیاد ماندنی خاص دارد و مومنت پایانی سوم که خود به تنهایی شاهکاری است . بهتر است خیلی وارد جزییات نشوم . میخواهم همیشه اینجا را برای نوشتن باز بگذارم . 
۴. رخمانینف ۳

۵. رخمانینف ۴

۶. رخمانینف Rhapsody on a theme by paganini

۶. پروکوفیف ۱

۷.پروکوفیف ۲

۸. پروکوفیف ۳

۹. مدتنر ۱

۱۰. مدتنر ۲

۱۰. مدتنر 3

۱۱. شوپن ۱

۱۲ . شوپن ۲

۱۳. چایکوفسکی ۱

۱۳. چایکوفسکی 2

۱۴. لیست ۱

۱۵. لیست ۲

۱۶. لیست توتانتنز 

16. بتهوون 1

16. بتهوون 2

16. بتهوون 3

۱۷. بتهوون ۴

۱۸. بتهوون ۵

۱۹. بارتوک 3

۲۰. راول 

۲۰. راول دست چپ ! 

۲۱. شامن 

۲۲. گریگ

23. سن سانس 1

24. سن سانس ۲

25. سن سانس 3

26. سن سانس 4

27. سن سانس 5

28. پولنک

29 . موزارت 10

30 . موزارت 21

31. موزارت 23

32 . خاچاطوریان

این صفحه تکمیل خواهد شد ...